Regulamin
REGULAMIN WAŻNY OD DNIA 02.05.2021 ROKU
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
Poniższy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego, prowadzonego pod adresem www.jmk.org.pl (dalej „Sklep internetowy”). Właścicielem Sklepu internetowego jest:
JMK Wanda Kierecka
Główna 99
64-117 Krzycko Małe
NIP: 8981122125
REGON: 931580732
e-mail: a.kierecki@jmk.org.pl
tel.: +48 506 023 71 71
rachunek: mBank 98 1140 2004 0000 3802 3624 1610
Adres do korespondencji:
JMK analizy rynku transportowego
Braci Gierymskich 137
51-640 Wrocław
1. SŁOWNIK
Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia oznaczają
Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem: www.jmk.org.pl
Właściciel Sklepu internetowego – JMK Wanda Kierecka, ul. Główna 99, 64-117 Krzycko Małe
Klient – osoba fizyczna, w tym konsument w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Klient - każdy podmiot składający Zamówienie w Sklepie (Konsument lub osoba nieposiadająca statusu Konsumenta).
Analizy – raporty rynkowe, dostępne w sprzedaży w Sklepie w podziale na
- analizy dt. rejestracji nowych autobusów
- analizy dt. rejestracji używanych autobusów
- analizy dt. przetargów na nowe autobusy miejskie
- analizy dt. przetargów na nowe autobusy międzymiastowe, turystyczne i MINI
- Analizy Jednorazowe - raporty rynkowe za dany konkretny m-c i obejmujące jeden plik elektroniczny
- Analizy Długoterminowe - raporty rynkowe za okres dłuższy niż jeden m-c i obejmujące więcej niż jeden plik elektroniczny.
Rejestracja - jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Klienta konta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Analiz znajdujących się w Sklepie oraz zasady korzystania ze Sklepu.
- Do zawarcia umowy sprzedaży oraz korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron internetowych.
- Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet przez Klienta, uzależnione są od cennika operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi dostępu do Internetu, z którego korzysta Klient i obciążają go osobiście.
- Sprzedawca może porozumiewać się Klientem, a Klient ze Sprzedawcą poprzez pocztę e-mail (a.kierecki@jmk.org.pl), telefonicznie pod numerem 506 03 71 71 (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach 09.00-17.00) oraz pisemnie listem.
- Wszelka korespondencja elektroniczna wysyłana przez Sprzedawcę podlega ochronie antywirusowej i kierowana jest wyłącznie do określonego Klienta.
- Przedmiotem sprzedaży są Analizy prezentowane przez Sklep w chwili składania Zamówienia.
- Ceny prezentowane na w Sklepie podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
- Sprzedawca dokonuje sprzedaży za pośrednictwem Sklepu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz do krajów na terenie Europy.
- Wszystkie Analizy prezentowane w Sklepie są autorskim dziełem firmy JMK i sa oferowane jako elektroniczne pliki w formacie Exel.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny Analiz , wprowadzania oraz wycofania Analiz, udzielania rabatów na poszczególne Analizy oraz przeprowadzania i odwoływania promocji. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Klientów; tj. zmiany nie dotyczą Zamówień, które zostały złożone.
3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień poprzez wypełnienie interaktywnego formularza w Sklepie.
- Złożenie Zamówienia stanowi złożenie przez Klienta w stosunku do Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży Analiz, będącego przedmiotem Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia należy dodać wybraną Analizę poprzez funkcję „Koszyk”, a następnie postępować zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu, aż do kliknięcia przycisku „Zamów.”.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje niezwłocznie (w terminie 1 dnia roboczego) poprzez e-mail potwierdzenie złożenia Zamówienia, zawierające informację o wszystkich istotnych warunkach umowy sprzedaży Analiz.
4. PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności za Analizy:
- za pośrednictwem systemów elektronicznych płatności (także kartą płatniczą) Pay Now (świadczonych przez mBank, ul. Senatorska 18 00-950 Warszawa.
5. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Warunkiem realizacji Zamówienia jest podanie przez Klienta w interaktywnym formularzu prawdziwych danych osobowych i kontaktowych (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji).
- W przypadku ewentualnego przedłużenia się terminu dostawy Klient jest o tym niezwłocznie informowany.
- Procedura realizacji Zamówienia zostaje uruchomiona od chwili zawarcia umowy sprzedaży, określonej zgodnie z § 3 ust. 5 Regulaminu, ale nie wcześniej niż od chwili zaksięgowania zapłaty z Towar - autoryzacji płatności przez system Pay Now.
- W przypadku błędnego lub niedostatecznego podania danych osobowych lub kontaktowych Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z Klientem w celu potwierdzenia złożenia Zamówienia. Jeśli Zamówienia nie będzie można potwierdzić w terminie 3 dni roboczych z uwagi na brak możliwości kontaktu z Klientem oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
- Dowodem dokonania zakupu jest wystawiana na życzenie Klienta faktura VAT, którą Klient otrzymuje drogą elektroniczną w oddzielnej przesyłce. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawienia faktury bez podpisu Klienta i przesłania jej drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres mailowy, chyba że Klienta powiadomi Sprzedawcę o zamiarze otrzymania jej w formie papierowej.
6. RĘKOJMIA I GWARANCJA
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta za poprawne działanie Analiz (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, w szczególności w przepisach art. 556 oraz art. 5561-5563 KC.
- Klientowi z tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego Towaru.
- Reklamacja może być złożona pisemnie listem na poniżej podany adres lub za pomocą poczty e-mail (a.kierecki@jmk.org.pl): lub na adres korespondencyjny zgodny z siedzibą Sprzedawcy.
- Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie – pomoże to w sprawniejszym rozpatrzeniu reklamacji.
- Składając reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Klienta, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii. Reklamacje złożone przez Klienta niebędącego Konsumentem, bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.
- W razie konieczności uzupełnienia ewentualnych braków reklamacji – Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w sposób wskazany w § 2 ust. 4 Regulaminu.
7. USTAWOWE PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Analiz Długoterminowych zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 (słownie: czternastu) dni, licząc od dnia wydania Analiz (tj. od dnia od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Analiz Jednorazowych.
- Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jaki został przez Konsumenta użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie.
8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I PRYWATNOŚCI
- Sprzedawca, jako administrator danych, przetwarza dane Klientów (w szczególności podanych w interaktywnym formularzu) w celu realizacji i obsługi umowy sprzedaży Analiz przez Sprzedawcę.
- Dane osobowe znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom nie uczestniczącym w realizacji umowy sprzedaży Analiz
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, uzupełnienia, w przypadkach przewidzianych przepisami prawo żądania usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych . Mimo żądania usunięcia danych osobowych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych Sprzedawca nie będzie miał obowiązku usunięcia danych osobowych w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne: do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, albo do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Sprzedawca , albo do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, albo do celów archiwalnych w interesie publicznym lub do celów statystycznych, o ile usunięcie danych uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania albo do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu.
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
- Regulamin dostępny jest dla Klientów w wersji elektronicznej na stronach Sklepu www.jmk.org.pl (zakładka „Regulamin”).
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej umowy następuje poprzez:
- przesłanie Klientowi wiadomości e-mail,
- przesłanie Klientowi dokumentu sprzedaży.
- Powyższy regulamin obowiązuje od dnia 02.05.2021 roku.